Tygodniowy rozkład dnia w grupie 5 i 6 latków
Rok szkolny 2023/2024
Wychowawcy: Joanna Lewandowska , Katarzyna Tomecka
Podstawa programowa realizowana w godzinach od 9.00 –14.00
Podstawa programowa realizowana w godzinach od 9.00 –14.00
Rozkład dnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
I. 7.00 -8.30
|
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Korzystanie z gier i układanek stolikowych.
|
Kontakty z dziećmi. Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Zabawy indywidualne i w grupach. |
Kontakty indywidualne z dziećmi. Prace przy stolikach. Zabawy wg zainteresowań z uwzględnieniem procesów poznawczych.
Religia |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami. Ćwiczenia poranne. |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce.
Religia |
II. 8.30 -9.30 |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłku. |
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczno – samoobsługowe. Porządkowanie i przygotowanie sali do zajęć |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
Przygotowanie do śniadania.. Czynności higieniczno –samoobsługowe. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
III. 9.30 - 10.30
|
Zajęcia dydaktyczne I. Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne. Budzenie zainteresowań technicznych. |
Zajęcia dydaktyczne. I. Wychowanie przez sztukę – muzyka, śpiew, pląsy i taniec. II. Poznanie języka nowożytnego J. angielski
|
Zajęcia dydaktyczne. I .Kształtowanie pojęć matematycznych. II. Wychowanie zdrowotne, kształtowanie sprawności fizycznej. |
Zajęcia dydaktyczne. I. Wychowanie zdrowotne, kształtowanie sprawności fizycznej. II. Poznanie języka nowożytnego. J. angielski |
Zajęcia dydaktyczne. I. Wychowanie przez sztukę, różne formy plastyczne. II. Wychowanie zdrowotne, kształtowanie sprawności fizycznej. |
IV. 10.30 - 11.00 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
V. 11.00 - 12.00 |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, spacery, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
|
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, spacery, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zabawy na ogrodzie. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy na świeżym powietrzu, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
VI. 12.00 -13.00 |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
Obiad. Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Praca nad prawidłowym korzystanie z urządzeń sanitarnych. |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
VII. 13.00 – 13.30 |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Słuchanie bajek. |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Zabawy plastyczno-techniczne. |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Zabawy integracyjne. |
Odpoczynek poobiedni. Zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań. |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Zabawy konstrukcyjne, planszowe. |
VIII. 13.30 -14.00
|
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Zabawy umysłowe, badawcze. Praca z dzieckiem potrzebującym wsparcia. Zabawy muzyczno-ruchowe. |
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. Ćwiczenia grafomotoryczne. Doskonalenie sprawności manualnych. Rozwijanie zainteresowań pisaniem i czytaniem. |
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Praca z dzieckiem zdolnym. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych metodą I.Majchrzak
|
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu Zajęcia dodatkowe. Ćwiczenia grafomotoryczne. Doskonalenie sprawności manualnych. Rozwijanie zainteresowań pisaniem i czytaniem
|
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Zabawy umysłowe, badawcze. Praca z dzieckiem potrzebującym wsparcia. |
IX. 14.00 -14.30 |
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek. |
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek. |
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek. |
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek. |
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek. |
X. 14.30 – 16.00 |
Zabawy podjęte z inicjatywy dzieci. Rozchodzenie się dzieci |
Zabawy tematyczne, w kącikach zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. |
Praca z książką. Zabawy tematyczne. Rozchodzenie się dzieci. |
Ćwiczenia i zabawy dowolne, podejmowane z inicjatywy dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |