Tygodniowy rozkład dnia w grupie 5 i 6 latków
RAMOWY PLAN DNIA W GRUPIE 5 i 6 LATKÓW
Rok szkolny 2020/2021
Wychowawcy: Katarzyna Markiewicz, Maria Puchała
Podstawa programowa realizowana w godzinach od 9.00 –14.00
Rozkład dnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
I 7.00 –8.30
|
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Korzystanie z gier i układanek stolikowych. |
Kontakty z dziećmi. Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Zabawy indywidualne i w grupach. Religia |
Kontakty indywidualne z dziećmi. Prace przy stolikach. Zabawy według zainteresowań uwzględnieniem procesów poznawczych. Religia |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami. Ćwiczenia poranne. |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce. |
II 8.30 - 9.30 |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłku. |
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczno – samoobsługowe. Porządkowanie i przygotowanie sali do zajęć |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
Przygotowanie do śniadania.. Czynności higieniczno –samoobsługowe. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
III 9.30 – 10.30
|
Zajęcia dydaktyczne.
|
Zajęcia dydaktyczne.
|
Zajęcia dydaktyczne.
|
Zajęcia dydaktyczne.
|
Zajęcia dydaktyczne. I. Poznawanie języka nowożytnego – język angielski
|
IV 10.30- 11.00 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się. |
V 11.00- 12.00 |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, spacery, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w Sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, spacery, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w Sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zabawy na ogrodzie .W zależności od pogody zabawy dowolne w Sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy na świeżym powietrzu, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w Sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zabawy na ogrodzie – zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. W zależności od pogody zabawy dowolne w Sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
VI 12.00 -13.00 |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
Obiad. Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Praca nad prawidłowym korzystanie z urządzeń sanitarnych. |
Obiad. Wdrażanie dzieci do samoobsługi , dbanie o utrzymanie czystości na stolikach. Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
VII 13.00 – 13.30 |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Słuchanie bajek. |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Zabawy plastyczno-techniczne. |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Zabawy integracyjne. |
Odpoczynek poobiedni. Zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań. |
Relaksacja. Odpoczynek poobiedni. Zabawy konstrukcyjne, planszowe. |
VIII
13.30 -14.30
|
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Zabawy umysłowe, badawcze. Praca z dzieckiem potrzebującym wsparcia.
|
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. Praca z dzieckiem zdolnym. |
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. „Przyjaciele Zippiego” program promocji zdrowia psychicznego . |
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu Zajęcia dodatkowe. Zabawy z zakresu kinezjologii edukacyjnej Paula Denisona. |
W zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Ćwiczenia grafomotoryczne. Doskonalenie sprawności manualnych. Rozwijanie zainteresowań pisaniem i czytaniem, |
IX
14.30 -15.00
|
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek.
|
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek.
|
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek.
|
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek.
|
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. Podwieczorek.
|
X
15.00 – 16.00
|
Zabawy podjęte z inicjatywy dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
|
Zabawy tematyczne, w kącikach zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. |
Praca z książką. Zabawy tematyczne. Rozchodzenie się dzieci. |
Ćwiczenia i zabawy dowolne, podejmowane z inicjatywy dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |